Постановщик блокбастера «Конг: Остров Черепа» Джордан Вот-Робертс с 2014 года значится как режиссер экранизации игры «Metal Gear Solid». За это время успело смениться несколько сценаристов, но Робертс не оставляет надежды сделать на основе игровой серии Хидео Кодзимы полнометражный фильм.
Несмотря на то, что проект упорно не может сдвинуться с мертвой точки, Робертс продолжает работать над картиной. Режиссер сотрудничает с разными художниками для создания концептов-артов экранизации и в честь юбилея игровой франшизы решил опубликовать их в Twitter.
DAY 1 of #METALGEAR31st
There’s many beautiful+insane+iconic images to come…but I want to start with this piece by Nick Foreman.
The bond we formed via mechs reinforced that we should be loud w/ our love of this franchise as we may find friends & collaborators in the process. pic.twitter.com/5Zj4vRsu5T
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 13, 2018
DAY 2 of #METALGEAR31st
The impeccable @eddiedelrio_art helped me bring the «Gas Mask Samurai» to life in KONG.
Cyborg Ninja & the Gekkos are two of the most iconic Hideo Kojima + Yoji Shinkawa designs. I wanted to see their potential in the same frame. Wish I could say more… pic.twitter.com/8OCkWH1zvY
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 14, 2018
DAY 3 of #METALGEAR31st@BenMauro993 created this for me and I have a good feeling he’s a dude I’ll be working with for the rest of my career.
One aspect of Metal Gear that’s important for me to translate onscreen is the blending of horror imagery with stylized magical realism. pic.twitter.com/HEJCRSCKyK
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 15, 2018
DAY 4 of #METALGEAR31st
Dennis Chan was one of my art assassins on KONG.
MGS is about the «cycle of pain» so we created a diptych to visually represent history repeating.
Can’t wait for you to see my approach to the dense past & present timeline of this world.
Zoom in. Enjoy pic.twitter.com/Ni0U9IICwh
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 16, 2018
Day 5 of #MetalGear31st
I worked with the legend @mr_werewolf_art on KONG. He doesn’t do freelance work anymore but we’ve become friends and I convinced him to contribute ‘mood art’ to this project. I truly felt the world needed to see his heavy atmospheric style + Metal Gear. pic.twitter.com/l9I5B3f1xY
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 17, 2018
DAY 6 of #METALGEAR31st
I found @c780162’s beautiful speed paintings and reached out to collaborate.
Metal Gear is unique for the sorrow & loss you feel while «winning». The death of Sniper Wolf rocked me when I first experienced it. I wanted to capture that melancholy victory. pic.twitter.com/FD06Gajk4R
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 18, 2018
DAY 7 of #METALGEAR31st@maciejkuciara was a huge part of cracking the code on the 8-bit-tribal-villager-war-paint in KONG.
This piece explores visualizing active-camouflage + integration into an environment.
He nails the badass elation of stalking & the tension being stalked. pic.twitter.com/0MLPxXh1M1
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 19, 2018
DAY 8 of #METALGEAR31st
Ignacio Lazcano helped me nail the design of Marlow’s boat in KONG. https://t.co/s5gSLRGbVc
He regularly helped me flesh out early concepts and he’s one of my go-to people.
I wanted him to play with one of the most iconic scenes in Metal Gear history pic.twitter.com/u4KWLHnH2a
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 20, 2018
DAY 9 of #METALGEAR31st
Joe Peterson is an artist I met specifically for this project and he is A+
Enjoy
NOTE: This artwork is NOT in any way representative of casting nor wishlist casting. It’s a common practice for artists to use actors in key frames. Nothing more than that. pic.twitter.com/dzbBM9M4rD
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 22, 2018
DAY 10 of #METALGEARSOLID31st
How most people feel after comic con…
«Neither truly alive, nor truly dead, an undying shadow, in a world of lights. Now, in front of you, I can finally die»
This @BenMauro993 art is an exploration of Cyborg Ninja’s trapped & tortured nature. pic.twitter.com/lLcoiUGmQJ
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 22, 2018
DAY 11 of #METALGEAR31st@c780162 was known for his MGS1 speed-paintings, but I worked with him to apply his stunning style to the realm of MGS3.
The tragic relationship that occurrs between Naked Snake and The Boss is one of the most potent in the series.
Loyalty to the end. pic.twitter.com/hZ8TLyTJ8t
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 23, 2018
DAY 12 of #METALGEAR31st
Another piece by the impeccable Jakub Rozalski (@mr_werewolf_art)
This is one my favorite pieces of art (much more than 31 days worth) that I created while working on the script.
The relationship between tech and human nature is important to this film. pic.twitter.com/Js7eU2TXpc
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) July 24, 2018
общей сложности Робертс намерен выложить 31 иллюстрацию.
«Metal Gear» — игровая франшиза, придуманная и уже много лет курируемая гейм-дизайнером Хидео Кодзимой. Именно с ее появлением связывают становление такого жанра видеоигр, как стелс-экшен (хотя она и не была первым образцом этого направления). Дебютная игра серии, рассказывающей о приключениях спецагента Солида Снейка, вышла в 1987-м.
На прошедшем Comic-Con в Сан-Диего Вот-Робертс пообщался с журналистами сайта IGN и рассказал, как идет работа над проектом.
«Мы не хотим просто копировать игру, но и не собираемся выкидывать все, что любят фанаты, как сделали авторы „Темной башни“», — говорит режиссер. Постановщик отметил, что Кодзима поддержал идею отклониться от первоисточника, сказав: «Сделай, как сделал бы я: обмани своего зрителя».
«На самом деле моя цель — перенести на большой экран все, чего хотят и чего ждут фанаты, — продолжает Робертс. — Взять неповоротливую, удивительную, растянувшуюся на десятилетия хронологию и сделать так, чтобы все это нормально смотрелось в виде фильма».
Примерная дата выхода экранизации остается неизвестной.
IGN